top of page
toppen
Advokatfirmaet Bolund & Graabæk logo
Generel information

Bankforbindelse

Bank: Nordea

   Konto til honorar mv.:

  • Reg.nr.: 2863

  • Kontonummer: 9040 770 051

 

​   Konto til depositum (klienttilsvar):

  • Reg.nr.: 2863

  • Kontonummer: 9038 661 512

IBAN: Kontakt os

SWIFT: Kontakt os

Ved en banks konkurs:

Når man har en klientkonto hos en bank, er man forpligtet til at anføre oplysninger om, hvad der skal hvis banken skulle gå konkurs.  et sådant tilfælde får indskyderne (dig som klient) dækning i henhold til lov om garantiordning for indskydere og investorer. Garantiformuen dækker en berettiget indskyders midler op til et beløb svarende til 100.000 euro (ca. 750.000 kr.). Dækningen gælder det samlede indskud i banken, selvom pengene står på forskellige konti, herunder på både klientbankkonti og egne konti. 

Nærmere oplysninger om garantiordningen findes på Garantiformuens hjemmeside www.gii.dk.

Generel information

Navn

Advokatfirmaet Bolund & Graabæk ApS.

CVR nr. 44872889.

Advokater

Alle firmaets advokater beskikket af Justitsministeriet og en del af Advokatsamfundet.

 

Forsikring

Alle advokater har tegnet advokatansvarsforsikring og stillet garanti efter de af Advokatsamfundet fastsatte regler ved forsikringsselskabet HDI Global Speciallity SE via Söderberg & Partnere, hvilken ansvarsforsikring dækker al advokatvirksomhed, uanset hvor advokatvirksomheden udøves.

 

Advokatetik

Advokaterne er alle omfattet af Advokatsamfundets disciplinær- og tilsynssystem samt er underlagt reglerne om god advokatskik (www.advokatsamfundet.dk).

 

Tvist

Advokatfirmaets rådgivning og forretningsbetingelser er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister kan alene indbringes for danske domstole.

Bankinfomation
Forretningsbetingelser
Persondatapolitik

Vision & mission

I Advokatfirmaet Bolund & Graabæk udføres rådgivning på det absolut højeste juridiske niveau. Vi tager ansvar både eksternt (klientvaretagelse) og internt (medarbejdervaretagelse).

 

Eksternt

Vi siger ikke bare, at klientens og klientens børn er i fokus - vi mener det!

 

Når vi modtager en henvendelse, undersøger vi klientens problemstilling til bunds og sætter os ind i klientens særlige situation. Herefter lægger vi en strategi for sagen og forklarer vi i et tydeligt sprog, hvilke løsningsmuligheder vi kan anbefale ligesom der lægges en strategi for sagen. Sammen med klienten aftaler vi sagens videre forløb, og vi holder løbende klienten orienteret om sagens udvikling.

 

Vi rådgiver med høj faglighed, stort engagement og integritet. Vi prioriterer tilgængelighed for klienten under sagens forløb (om end i en balance med respekt for advokatens ret til et privatliv). Hjælpen ydes i et 360 graders perspektiv - dvs. med fokus på alle relevante myndigheder. For vi ved, at du som klient ikke lever dit liv kun i en sag, men har brug for rådgivning omfattende alle aspekter af betydning for sagen. Vi ved også at du som klient befinder dig i krise. 

Vores mål er skabe værdi for klienten med vores bistand i det omfang det er muligt givet sagens omstændigheder. Det gennem empatisk rådgivning baseret på vores mangeårige specialisterfaring og med integritet. Men også med fokus på, at klienten typisk befinder sig i krise og derfor har brug for klar og tydelig rådgivning.

 

Af hensyn til de involverede børns trivsel og udvikling, udfordrer vi - hvor det objektivt set vurderes nødvendigt - vores klienters perspektiv og adfærd. Det sker med reference til aktuel børnepsykologisk forskning, der viser at et højt forældrekonfliktniveau er ødelæggende for de involverede børns trivsel. Det sker også med reference til, at man som menneske kan være så fastlåst i en konflikt, at man ikke kan se egen uhensigtsmæssige adfærd. 

 

Vi taler således i det interne samarbejde ikke bare vores klienter efter munden. Vi har dog altid opmærksomhed på, at vi i det eksterne rum fuldt ud arbejder for klientens interesser og indenfor klientens konkrete fuldmagt.  

Internt

Vi har en klar målsætning om at skabe trygge og stabile ansættelses- og arbejdsrammer for vores medarbejdere og evt. samarbejdspartnere. Kontoret holder i den forbindelse altid lukket mellem jul og nytår samt i ugerne 29 + 30. 

 

Vores klare målsætning om sætte vores klienter først gælder også ved et evt. samarbejdsophør med en advokat. Vores klienter kommer således aldrig til at bære byrden for virksomhedens interne beslutninger. Skulle en sådan situation mod forventning forekomme, vil alle påvirkede klienter hurtigt og tydeligt blive orienteret om situationen, ligesom de vil modtage et tilbud om at fortsætte samarbejdet med den pågældende advokat (såvel ansættelsestiden ud som hos advokatens nye ansættelsessted). Fokus i en sådan situation er således ikke på klientfastholdelse, men på en sikring af klienternes bedste og ønsker. ​Vi har i den forbindelse også en klar målsætning om, at der ikke fremsættes urigtige oplysninger til hverken klienter eller tredjemænd om advokatfirmaets medarbejdere ved et samarbejdsophør - heller ikke som led i imagepleje knyttet til et klientfastholdelsesønske.

Advokaterne Bolund & Graabæk

Persondatapolitik

Advokatfirmaet Bolund & Graabæk ApS', cvr.nr. 44872889 (herefter benævnt "advokatfirmaet") behandling af personoplysninger, herunder indsamling og behandling af personoplysninger om brugere af vores hjemmeside og oplysninger om vores klienter som led i behandlingen af disses sager, sker som følger: 

Dataansvarlig

Advokatfirmaet er dataansvarlig for de oplysninger vi modtager fra dig, når du anvender vores webside www.advokatbg.dk og websidens services.

Advokatfirmaet behandler og beskytter dine personlige data i henhold til persondataforordningen (GDPR).


Hvis du har spørgsmål til vores anvendelse og beskyttelse af dine data eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder til indsigt og sletning, kan du skrive eller ringe til os på ovenfor anførte kontaktinformation.

Vores kontaktoplysninger:
Advokatfirmaet Bolund & Graabæk ApS
Telefon: 6913 6600

E-mail: info@advokatbg.dk

Hvordan indsamles personoplysninger

Knyttet til din anvendelse af www.advokatbg.dk indsamler vi både direkte og indirekte oplysninger. 

Den indirekte indsamling foregår gennem din brugeradfærd, dvs. når du besøger hjemmesidens forskellige funktioner og sider. De oplysninger vi indsamler her er f.eks. IP adresse, demografisk data, besøgshistorik, browserinformationer og anden data knyttet til adfærd. Disse informationer anvender vi bl.a. til forbedring og udvikling af vores serviceydelser og til analyser og markedsføring.

 

Den direkte indsamling foregår med dit samtykke. Det sker f.eks. når du downloader materiale fra hjemmesiden, skriver til os via de funktioner, der findes på siden, sender os e-mails og/eller benytter vores digitale services. Tilsvarende kan der forekomme indsamling af personoplysninger ved direkte møder med ansatte hos Advokatfirmaet Bolund & Graabæk til brug for en given sag. Ofte er de oplysninger, du giver os, navn, e-mail, adresse, postnummer og telefonnummer. Der kan desuden komme flere personoplysninger i forbindelse med sagens behandling, f.eks. fra en modpart, en domstol eller andre tredjeparter som f.eks. myndigheder og andre rådgivere. Afhængig af hvad du har givet samtykke til, anvender vi disse informationer til at holde dig informeret om juridiske emner, og til at skabe kontakt til en medarbejder hos os i forbindelse med dit ønske om juridisk rådgivning og for at tilpasse vores kommunikation til dig.

Hvilke informationer indsamles

De oplysninger, som vi indsamler fra hjemmesiden og tilknyttede services, er almindelige personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almene personoplysninger. 

Du kan, efter eget ønske, vælge at give Advokatfirmaets personoplysninger udover de almene personoplysninger, som du vurderer, kan have betydning for den service du ønsker fra os. Det kan f.eks. være helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende. Såfremt du vælger at gøre dette, betragter Advokatfirmaet det samtidig som et samtykke til at kunne behandle disse oplysninger i henhold til lovgivningen.

Formål med indsamling

Advokatfirmaets formål med indsamling af personoplysninger kan være ét eller flere af følgende:

  • Besvare din forespørgsel og/eller holde dig informeret om juridiske emner.

  • Skabe kontakt til en advokat i forbindelse med dit ønske om juridisk rådgivning.

  • Tilpasning af advokatfirmaets kommunikation og markedsføring til dig.

  • Forbedring og udvikling af vores serviceydelser.

  • Analyse af din brugeradfærd.

  • Administration af din relation til os.

​​

Juridisk grundlag for indsamlingen

I den indirekte indsamling af data via www.advokatbg.dk er det juridiske grundlag en legitim interesse. Det gælder bl.a. statistik, kundeundersøgelser, internetbaseret markedsføring og analyser af generel brugeradfærd med blandt andet det formål at forbedre dine oplevelse samt kvaliteten af Advokatfirmaet Bolund & Graabæks serviceydelser.

I den direkte indsamling af data via www.advokatbg.dk vil det juridiske grundlag være det samtykke, som du giver i forbindelse med, at du anvender vores services på vores webside.

Dine rettigheder

I henhold til persondataforordningen, har du en række rettigheder:

  • Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger, som vi behandler om dig.

  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, som vi har registreret om dig.

  • Du har ret til at kræve de persondata, som vi behandler, udleveret eller overført til en anden dataansvarlig, såfremt behandlingen af persondata beror på samtykke eller nødvendigheden for gennemførelse af en kontrakt, og at behandlingen foregår med automatiske midler.

  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, som vi har registreret om dig.

  • Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage. Det betyder, at behandling herefter ophører, medmindre Advokatfirmaet Bolund & Graabæk efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne.

 

Du kan ved skriftlig anmodning til Advokatfirmaet enten modtage et udskrift af dine personoplysninger, få ajourført dine personoplysninger, gøre indsigelser, kræve dine persondata udleveret eller overført til en anden dataansvarlig eller anmode om at få slettet dine oplysninger. Anmodningen sendes til: info@advokatbg.dk.

Opbevaringssikring af personoplysninger

Advokatfirmaet beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler persondata. Vores sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.

Udover advokatfirmaets interne systemer benytter vi os af eksterne leverandører af IT-services og lT-systemer. Vi har i den forbindelse indgået databehandleraftaler med de pågældende leverandører i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR). Herved sikres et højt niveau for beskyttelse af dine personoplysninger.

Deling af dine personoplysninger

Advokatfirmaet kan dele og videregive dine personoplysninger internt i firmaet med det formål at levere den service, du har anmodet om. Vi videregiver aldrig dine data til virksomheder eller personer udenfor advokatfirmaet uden en forudgående indhentelse af dit samtykke, medmindre der er hjemmel hertil i lov. Bemærk at advokatfirmaet i visse tilfælde kan være forpligtet til at videregive personoplysninger i henhold til lovgivning eller efter afgørelse fra en offentlig myndighed.

Tidsperspektiv for behandling af dine oplysninger

Advokatfirmaet sletter dine personoplysninger, når du bede om det, når der ikke længere er et formål med behandlingen, og når vi efter lovgivning ikke længere er pålagt at skulle gemme oplysningerne.

Brug af cookies

På hjemmesiden gøres der brug af cookies*. Der er kun tale om cookies i forbindelse med Google Analytics, som bruges til at måle trafikken på vores hjemmeside. Du kan fravælge cookies fra Google analytics på denne webside: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.


*) En cookie er en lille tekstfil, som gemmes i webbrowseren på din computer, smartphone, tablets eller hvad du ellers surfer nettet med, når du besøger hjemmesiden. Cookies gør det muligt at genkende din computer mv. og samle information om din adfærd på nettet, herunder hvilke sider og funktioner, der besøges med din browser, samt sikre at den fungerer rent teknisk. I nogle tilfælde er cookies den eneste måde at få et website til at fungere efter hensigten. En cookie er en passiv fil og kan ikke indsamle oplysninger på din computer, sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Den er anonym og indeholder ingen personoplysninger. Cookies anvendes af stort set alle websites.

Links

Denne politik er alene gældende på www.advokatbg.dk. Hjemmesiden kan indeholde links til andre hjemmesider. Når du videresendes til en anden hjemmeside, anbefaler vi, at du læser den persondatapolitik, der er gældende for den pågældende hjemmeside. Advokatfirmaet påtager sig intet ansvar for andre hjemmesiders behandling af dine personlige oplysninger.

Klagemulighed

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager til Advokatfirmaet behandling af dine personoplysninger, kan du henvende dig skriftligt til os på info@advokatbg.dk. Medfører dette ikke en afklaring, kan en eventuel klage rettes til Datatilsynet. Den aktuelle kontaktadresse kan findes på websiden www.datatilsynet.dk.

Forretningsbetingelser

Advokatvirksomheden 

Nærværende forretningsbetingelser gælder for enhver opgave, som Advokatfirmaet Bolund & Graabæk ApS, cvr.nr. 44872889 (herefter benævnt "advokatfirmaet"), påtager sig, medmindre andet er aftalt skriftligt.

Advokatfirmaet er organiseret som et anpartsselskab. Alle advokaterne er beskikket af Justitsministeriet i Danmark og er en del af Advokatsamfundet. I tillæg til forretningsbetingelserne udøver vi advokatvirksomhed efter retsplejelovens regler om advokater og i overensstemmelse med Advokatsamfundets advokatetiske regler. De findes på Advokatsamfundets webside: www.advokatsamfundet.dk

Advokatfirmaet driver virksomhed fra hhv. København (Kgs. Lyngby) og Aarhus. 

Advokatfirmaet kan kontaktes som følger:
Telefon: 6913 6600
E-mail: info@advokatbg.dk

 

Opgaven

Advokatfirmaet  og klienten aftaler såvel løbende den juridiske bistand og omfanget af hver opgave som klientens og andres medvirken og ydelser.

Kommunikation

Advokatfirmaet kommunikerer som udgangspunkt ved e-mail og telefon. Alle e-mails sendes krypteret til dig. Sikker e-mail kan sendes til advokatfirmaet via info@advokatbg.dk. Vores email-kommunikation er altid være GDPR-compliant

 

Advokatfirmaet opererer med 2 former for kryptering, når der sendes e-mails: 

 

  • Den almindelige kryptering, hvor vores afsendte e-mails automatisk krypteres i forbindelse med afsendelsen og automatisk afkrypteres ifm. at de lander i din indbakke. Altså et format, hvor du ikke mærker, at e-mails er krypteret.

 

  • Den udvidede kryptering (forekommer kun hvor e-mailen indeholder personfølsomme oplysninger) hvor du har din egen personlige kode til at åbne for og læse den krypterede e-mail. Du tilgår dem krypterede e-mail ved en kode, som du får tilsendt i en separat e-mail.

 

Datatilsynet definerer i den forbindelse personfølsomme oplysninger som: "Race og etnisk oprindelse, politisk overbevisning, religiøs og filosofisk overbevisning, fagforeningsmæssige tilhørsforhold, genetiske data, biometriske mhp. entydig indentifikation, helbredsoplysninger og seksuelle forhold eller seksuel orientering".

Interessekonflikt

Advokatfirmaet påtager sig ikke sager, som indebærer interessekonflikter mellem advokatkontorets klienter mv. Før en opgave påtages, undersøges det derfor om der foreligger mulige interessekonflikter ift. andre klienter/modparter. Hvis en interessekonflikt opstår, henviser klienten til en anden advokat. Eventuel afregning vil i da ske i overensstemmelse med de advokatetiske regler.

Identitetsoplysninger

Alle advokatvirksomheder (og dermed også advokatfirmaet) er omfattet af loven om forebyggende foranstaltninger mod hvidvaskning af penge. Vi har derfor pligt til at indhente og opbevare identitetsoplysninger i en vis type sager. 

 

Ansvar og forsikringsdækning

Alle advokater hos advokatfirmaet er omfattet af vores ansvarsforsikring og garantiordning, som er tegnet hos HDI Global Speciallity SE via Söderberg & Partnere. Vores ansvar er i enhver henseende begrænset til ialt DKK 10 mio. - uanset hvor advokatvirksomheden er blevet udøvet.

Vores ansvar omfatter ikke økonomiske konsekvenstab, herunder driftstab, tab af data, mistet fortjeneste, goodwill, image m.v., eller andre former for indirekte tab.

 

Der hæftes ikke for eventuelle fejl begået af andre rådgivere, som vi har henvist klienten til, ligesom vi ikke hæfter for eventuelle fejl begået af underleverandører, som vi efter aftale med klienten har overladt dele af opgavens løsning til.

Honorar/salær

Advokatfirmaet opkræver ikke et højere vederlag for udført arbejde, end hvad der kan anses for rimeligt. Vores honorar fastsættes på grundlag af en konkret vurdering, hvori bl.a. indgår hensyn til:

  • det anvendte tidsforbrug,

  • opgavens kompleksitet,

  • om opgaven har nødvendiggjort en indsats under betydeligt tidspres,

  • den betydning, opgaven har for klienten,

  • det ansvar, der er forbundet med at løse opgaven, og

  • det opnåede resultat.

 

I vores honorar indgår ikke relevante omkostninger og udlæg, herunder gebyrer, rimelige rejse- og opholdsudgifter, større kopierings- og forsendelsesudgifter, transportudgifter mv. Disse opkræves seperat. Det samme gælder retspålagte udgifter. 


I sager, hvor en advokat er beskikket (dvs. hvor fri proces er bevilliget af retten), fastsætter retten honoraret for den konkrete sags håndtering. Da familieretlige sager som et klart udgangspunkt varetages med rejseforbehold (dvs. at den fri proces ikke dækker advokatens transporttid og transportomkostninger), afregnes klienten dog for transporttid og transportomkostninger forbundet med sagen. Det med mindre retten konkret har hævet rejseforbeholdet. 


Advokatfirmaet klienten afgiver oplysninger om honorar inden vi påbegynder arbejdet. I øvrige forhold oplyses det, hvis det efterspørges af klienten.

Betaling

Der foretages a conto afregning for foretaget arbejde, medmindre andet aftaltes. Betalingsbetingelserne er 5 dage fra fakturadato og der tillægges moms efter de gældende regler. Ved forsinket betaling beregnes renter i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser.

Forudbetaling & depositum (salærdepot)

Advokatfirmaet forbeholder sig ret til at opkræve depositum (salærdepot) i forbindelse med sagens opstart og løbende igennem sagen, hvilket indbetales til hel eller delvis dækning af vores honorar/salær. 

 

I Advokatfirmet forbeholder vi os  ret til at afkræve forudbetaling for de udlæg og eventuelle opgaverelaterede omkostninger, der skal afholdes som led i sagsbehandlingen (eksempelvis rimelige rejse- og opholdsudgifter, gebyrer, retsafgifter, oversættelser, skønsmandsudgifter eller lignende), såfremt sagens karakter efter vores skøn nødvendiggør det.

Klientmidler

I det omfang vi modtager forudbetaling, depositum (salærdepot) eller deponering af omkostninger mv., vil sådanne betalinger blive betragtet som klientmidler, der skal indestå på en klientkonto, hvor tilskrevne renter (både positive og negative renter) tilfalder klienten.


I tilfælde af en banks konkurs får indskyderen dækning i henhold til lov om garantiordning for indskydere og investorer. Garantiformuen dækker en berettiget indskydes midler op til et beløb svarende til 100.000 euro (ca. kr. 750.000). Dækningsmaksimummet gælder det samlede indskud i banken, selvom pengene står på forskellige konti, herunder på både klientbankkonti og egne konti. Nærmere oplysninger om garantiordningen findes på Finansiel Stabilitets hjemmeside www.fs.dk.


Med mindre andet aftales, vil betroede midler vedrørende din sag blive indsat på advokatfirmaets klientkonto hos vores bankforbindelse (se nærmere herom øverst på denne side i boksen benævnt "bankforbindelse"). Det i overensstemmelse med de advokatetiske regler. 

Fortrolighed & tavshedspligt

Alle oplysninger, som vi modtager i forbindelse med en opgave behandles fortroligt, medmindre det fremgår af omstændighederne, at de ikke er af fortrolig karakter. På samme måde er alle vores medarbejdere underlagt tavshedspligt samt omfattet gældende lovgivning.

Anvendelse af rådgivning

Vores rådgivning er målrettet den konkrete opgave og må ikke anvendes til andet formål uden vores udtrykkelige forhåndsaccept. Medmindre andet aftales, er vi alene ansvarlige i forhold til klienten for den ydede rådgivning.


Klienten har ret til at anvende det konkrete skriftlige materiale, som vi har udarbejdet til brug for en given sag, mens advokatfirmaet har og bibeholder alle ophavsrettigheder og andre immaterielle rettigheder til materialet.

Opbevaring af sager

Advokatfirmaet fuldfører opgaven til dens naturlige afslutning eller indtil klienten anmoder om, at sagen afsluttes.

 

Sagsakter behandles og opbevares alene elekstronik. Elektronisk opbevaring sker i mindst 10 år fra sagens afslutning. Dokumenter indhentet som led i kravet om identitetsoplysninger opbevares alene i 5 år fra sagens afslutning.
 

For yderligere oplysninger om opbevaring, sletning, indsigt i data, mv. henvises i øvrigt til vores privatlivspolitik ( se nærmere på denne side).

Lovvalg & værneting

Enhver tvist mellem advokatfirmaet og klienten, som måtte udspringe af vores rådgivning og/eller disse forretningsbetingelser er underlagt dansk ret. Værneting er Københavns Byret. 

 

Klager

Advokatfirmaet følger Advokatsamfundets regler for advokatetik og god advokatskik. Vi er underlagt og omfattet af Advokatsamfundets tilsyns- og disciplinærsystem og af reglerne om god advokatskik, jf. retsplejelovens § 126. For de regler, der gælder for udøvelse af advokaterhvervet henvises til Advokatsamfundets hjemmeside: 

www.advokatsamfundet.dk.

Advokatnævnet behandler tvister omkring salæret størrelse og/eller advokatens adfærd.Vi ønsker dog at løse eventuelle tvister omkring vort arbejde mindeligt mellem parterne i det omfang det er muligt, hvorfor klage i den forbindelse kan indgives til info@advokatbg.dk. Såfremt der ikke findes en mindelig løsning på tvisten eller såfremt klage ønskes indgivet direkte til advokatfirmaet, kan en klage indgives til Advokatnævnet. Advokatnævnets kontaktoplysninger fremgår af nævnets webside:

www.advokatnaevnet.dk

Vision & Mission
Advokaterne Bolund & Graabæk
bottom of page